English
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

تداوم اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه، بازدیدهای جداگانه از مجموعه صنعتی سایپا و شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها)

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ازجمله رویکردهای این معاونت را انجام برنامه‌ریزی در جهت اجرای اردوهای پیشرفت در دانشگاه علم و فرهنگ برشمرد.

به گزارش معاونت دانشجویی فرهنگی، دکتر منوچهر جهانیان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای اجرای مناسب اردوهای پیشرفت به مقاصدی که روح خودباوری و اعتمادبه‌نفس را در دانشجویان ایجاد کنند، افزود: در این راستا، بازدید علمی- آموزشی از شرکت سایپا به همت انجمن علمی- دانشجویی مهندسی ایمنی صنعتی در تاریخ ۶ خرداد با راهنمایی دکتر محمدصادق حاجی‌تاروردی، عضو هیئت‌علمی جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد که دانشجویان در این بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت و خطوط تولیدی آن مانند بخش‌های ساخت قالب، تولید قطعات پرسی، ماشین‌سازی، فیکسچر، ماشین‌کاری، مجموعه‌سازی و مدل‌سازی بازدید کردند.

در این راستا، بازدید دیگری به همت انجمن علمی- دانشجویی مهندسی ایمنی صنعتی از شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پهنا) در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده مربوط به اردوهای راهیان پیشرفت در تاریخ ۱۰ خرداد صورت گرفت. در این بازدید که با راهنمایی یکی از مدرسان دانشگاه، دکتر مریم رامین ثابت، انجام شد، دانشجویان از بخش‌های مختلف این شرکت و خطوط تولید بازدید کردند. این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان با خط تولید هلیکوپتر و اقدامات ایمنی که در این سازمان انجام می‌شود، برگزار شد.

دیدار و گفتگوی دانشجویان با رئیس کل HSE این شرکت و آشنایی با استانداردها و دستورالعمل‌های مورداستفاده ازجمله برنامه‌های این بازدید بود و دانشجویان با خطرات موجود در بخش‌های مختلف مثل قسمت‌های رنگ‌کاری، خطوط تولید، مونتاژ، شست‌وشو و... آشنا شدند. همچنین، دانشجویان از مرحله تست پرواز نیز دیدن کردند و مشاهده تیک‌آف هلیکوپتر نیز از بخش‌های این بازدید بود و در انتها، تیم بازدیدکننده از موزه دستاوردها و تولیدات این شرکت بازدید نمودند.

دکتر منوچهر جهانیان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، در پایان با سپاس از همکاری صمیمانه مجموعه صنعتی سایپا و شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) برای این بازدید‌ها، بیان کرد: امیدواریم تا اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه با رشد کمی و کیفی بیشتری برگزار شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای بازدیدهای ویژه اعضای هیئت‌علمی و مدرسان دانشگاه برای دیدن مقاصد افتخارآفرین و واجد ارزش در سطوح ملی و بین‌المللی در سطح کشور انجام شده است.